Waarom deze opleiding?Een opleiding in verkopen? Die heb je op het eerste gezicht niet nodig. Je draait al een paar jaar mee in B2B sales en kent dus de in's en out's van het vak. Je zet de behoeften van je klant centraal, praat vol vuur over je aanbod en ontkracht moeiteloos tegenwerpingen en twijfels.
Waarom dan toch deze advanced salestraining? Voor ervaren verkopers zoals jij is het belangrijk om waarde te creëren in elke interactie met de klant, of die nu face-to-face, telefonisch of digitaal plaatsvindt. Klanten zijn veeleisend, hebben weinig tijd en worden bedolven onder informatie. Door deze opleiding maak jij voortaan een verschil bij de klant, vanaf het eerste contact tot bij het afsluiten van het order en lang daarna. |
Bestemd voorSales profielen uit een B2B omgeving met een ervaring in verkoop van minimum 3 jaar
|
Wat kan je na de opleiding?
· Je hebt inzicht in de verschillende klantprofielen en stemt hierop af om te connecteren
· Je hebt een diepgaand inzicht in de vier cruciale fases van het koopproces.
· Je voelt feilloos aan in welke fase uw klant zich op elk moment bevindt en kan in elke fase waarde creëren.
· Je beschikt over de tools om uw klant te inspireren en te begeleiden in zijn beslissingsproces.
· Je zet sociale media in om prospecten te vinden en te maken dat zij jou vinden
· Je vergroot je impact en overtuigingskracht
· je behaalt sneller uw targets en scoort bij de klant
Resultaat? Je bereikt sneller én vaker de laatste fase van het koopproces: een getekende deal.
Kathleen biedt dankzij haar enthousiasme, empathie en jarenlange ervaring een uniek traject aan die iedere verkoper succesvoller kan maken. Tijdens de verschillende sessies wordt het groepsgevoel aangewakkerd en dit werkt extra motiverend voor de verkopers. Kathleen koppelt theorie aan haar ruime praktijkervaring en inspireerde hiermee ieder van ons."
Stijn Moniquet-Head of Partner Channel Canon Belgium
Voor mij was de sales 3 daagse absoluut een interessante ervaring!
Onze trainer Kathleen had voor mij een optimale aanpak: voldoende theorie maar niet te belerend, genoeg de groep betrekken, veel praktijkvoorbeelden. Op een enthousiaste manier zorgde ze ervoor dat iedereen actief deelnam wat een mooie openheid in de groep teweegbracht.
Ik heb veel bagage in mijn rugzak kunnen stoppen. Enerzijds praktische tips, meteen toepasbaar, anderzijds algemene principes die ik doorheen mijn dagdagelijkse werking probeer te hanteren.
Laurence De Clercq-De Clercq Verstichel Verzekeringsmakelaars
Programma
DAG 1
Inzicht in het besluitvormingsproces van de klant
· Herken het profiel van de klant en stem daarop af
· Identificeer de vier psychologische stappen van de klant
· Breng de klant in beweging met de juiste concepten
· Maak een sterke eerste indruk, online en offline
· Win het vertrouwen van uw klant
Behoefteanalyse en ontdekken van drijfveren van de klant
· Hoe kwalificeer je een prospect?
· Ontdek de verschillende behoeftes van de klant
· Vergroot uw impact door de juiste vraagstelling
· DO’s en DONT’s van een sterke behoeftenanalyse
DAG 2
Met impact overtuigen
· Overtuig de prospect van jouw oplossing
· Creëer zichtbare waarde voor de prospect door hem te inspireren
· Zet sociale media in om jouw expert-status te vergroten
· Zet bezwaren om in kansen
· Herken signalen van samenwerking en strik een commitment
Onderhandelen en afsluiten
· Kies de juiste onderhandelingsattitude
· Leer creatief onderhandelen
· Word de Trusted Advisor voor je klant
Inzicht in het besluitvormingsproces van de klant
· Herken het profiel van de klant en stem daarop af
· Identificeer de vier psychologische stappen van de klant
· Breng de klant in beweging met de juiste concepten
· Maak een sterke eerste indruk, online en offline
· Win het vertrouwen van uw klant
Behoefteanalyse en ontdekken van drijfveren van de klant
· Hoe kwalificeer je een prospect?
· Ontdek de verschillende behoeftes van de klant
· Vergroot uw impact door de juiste vraagstelling
· DO’s en DONT’s van een sterke behoeftenanalyse
DAG 2
Met impact overtuigen
· Overtuig de prospect van jouw oplossing
· Creëer zichtbare waarde voor de prospect door hem te inspireren
· Zet sociale media in om jouw expert-status te vergroten
· Zet bezwaren om in kansen
· Herken signalen van samenwerking en strik een commitment
Onderhandelen en afsluiten
· Kies de juiste onderhandelingsattitude
· Leer creatief onderhandelen
· Word de Trusted Advisor voor je klant