Net voor de zomer moest ik noodgedwongen op zoek naar een nieuwe ramenwasser voor mijn kantoor. Ik typte op Google ‘Ramenwasser Haacht’ in, en kreeg een aanbod van een aantal ruitenwassers, met hun contactgegevens. Mijn vraag was niet bijzonder en ik had ook geen specifieke vereisten. Ik stuurde een vijftal mails met de vraag naar meer informatie en wachtte ongeduldig af.
Ik was positief verrast dat ik enkele uren later al reactie kreeg van een mogelijke aanbieder. Hij bleek bovendien in de buurt te wonen en we wisselden wat mails uit. Het was een leuk contact en ik had er een goed gevoel bij. Wat later werd ik ook gecontacteerd door een andere ramenwasser, en beiden beloofden me snel een voorstel te bezorgen. Groot was mijn verbazing toen ik de twee voorstellen binnenkreeg: de aanbieder met wie ik de klik had, bleek maar liefst 30% duurder te zijn dan de andere. Ik voelde een lichte ontgoocheling, want eigenlijk was ik er al min of meer van uitgegaan dat ik met hem zou samenwerken. Maar het prijsverschil met de andere was te groot voor exact dezelfde dienst. Ik verstuurde de man dan ook een beleefde mail: Beste Marc, Ik zie dat je prijs een stuk hoger ligt dan die van een andere partij. Ik had graag samengewerkt, maar dit kan ik niet verantwoorden. Groeten, Kathleen Waarop ik volgend antwoord van hem kreeg: Dag Kathleen, Met mijn bedrijf zorg ik dat je krijgt waarvoor je betaalt. Kwaliteit en betrouwbaarheid hebben een prijs. Ik beschik over nieuw materiaal waarin ik stevig geïnvesteerd heb. Bovendien ben ik volledig verzekerd tegen schade. Ik kan je het attest voorleggen. Als je je enkel baseert op de prijs, kan ik je niet helpen. Ik hanteer redelijke prijzen voor goede service. Daarom ben ik ook al jaar en dag actief. Marc Misschien kan je denken dat dit een geweldig antwoord is. En toch heeft Marc in deze mail vijf fouten gemaakt:
Ben je er nog steeds van overtuigd dat Marc een fantastisch antwoord schreef?
0 Reacties
|